Nuffnang Ads

Jun 24, 2011

...Kisah Karangan Adek aQ...

Assalamualaikum n a very gud nyte...
Actlly mlm nie Tikah nk share ssuatu ngn korang,
Ape yg sebenarnye Tikah nk share adelh adek Tikah pnye karangan,
Nie adek Tikah yg llaki die nie ank ke-3 dlm adek bradek Tikah,
Die nie Tikah x tw lh sbnrnye mcm mne budaknye (nk kate x pndai bole tahan,tp ske bwt benda bukan2 n merepek jepp),
Contoh bende merepek die bwt dlm pekse 1/2 taon die ary tu adalh karangan BM die,
Ape yg Tikah maksudkn bukan2 n merepek tu ?? Meyh Tikah share n korang bace,
Pastu korang nilai lh betapa merepak nye adek Tikah yg sorang nie (actlly klakar gak),



Bahagian B:
Pada pendapat saya,banyak cara yang kita boleh gunakan untuk mempopularkan permainan tradisional.Kita boleh mengadakan permainan,kuiz,mengiklankannya di televisyen dan banyak lagi.Sebenarnya,kalau kita jaga betul permainan tradisional memang majulah syarikat congkak dan gasing.Tapi apa yang kita dapati sekarang ni tidak banyak lagi orang yang main permainan tradisional ini.Yang ada sekarang ini itulah mat rempit tu buat wheelie lah,wekang lah,saya pon tak pahamlah.Kalau nak lumba sangat dengan saya lah.Saya adaVespa LX150 kat rumah saya,sape berani.Kalau berani marilah.Eh,dah keluar topik pulak.Maafkan saya Encik/Puan ! Kembali ke topik asal kita.Saya rasa kita patut mengadakan pertandingan dan menawarkan hadiah lumayan seperti BMW X9,iPad,PS2,X Box dan PSP.Juara akan mengambil seluruh harta saya,hahaha…….. Sekian terima kasih.Harap dapat banyak sikit markah saya.Boleh tak cikgu.BuzzZz Me.





Bahagian C: (E)
Hari ini aku pulang agak lewat kerana menyertai sukan di sekolah.Dalam perjalanan pulang aku ternampak seekor anak kucing bersama seekor anjing sedang berdekah…Hahahahaha…………. Takdelah sebenarnya macam ini,aku balik daripada sekolah agak lewat lalu aku singgah ke masjid untuk solat maghrib.Selepas aku solat maghrib aku terus balik ke rumah.Sebenarnya rumah aku dalam kawasan masjid je.Selepas itu aku mandi,selepas mandi aku memakai baju.Sudah memakai baju aku pun terus mencapai kunci kereta lalu mengidupkan kereta,aku masuk balik ke dalam rumah dan mengambil sekeping roti Gardenier.Aku pun terus makan begitu saja,bak kata pepatah die ‘Gardenier,sungguh enak di makan begitu saja…’.Aku pun kembali ke kereta aku ,aku pun duduk di kerusi pemandu lalu mematikan enjin kereta dan memberikan kunci kereta kepada abang.Sebenarnya,abang ada temu janji,dia hendak pergi temu janji.Sebab tu dia suruh aku panaskan enjin kereta.Aku pun pergi kepada emak yang sedang memasak masakan istimewa untuk suaminya yang tersayang iaitu ayah…!!! Lalu aku pun berkata ,”Emak,sye nak pergi ke kafe siber tau”.”Dengan sapa ?”,balas Emak .”Dengan Senah,”balas aku.”Senah mana ?,”tanya Emak.”Senah Montana”…jawab aku.”Owh,anak Hannah Montana,”kata Emak.”Okey,bye…,”kata aku.Aku pun terus pergi ke rumah Senah lalu bertanya kepada mak cik Hannah,”Mak cik,Senah ada ?,”tanya aku.”Ntah lah Luqman,mak cik pon tak tahu.Daripada petang tadi mak cik suruh dia beli kicap,sampai sekarang tak balik-balik.Ntah dah jadi Zombie ke ape Senah tu.Kau pergi lah menyusul die,”kata mak cik Hannah.”Baiklah,mak cik,”jawab aku dengan penuh semangat.Dalam perjalanan ke kedai Pak Jabit ,teman ternampak Senah diri mendongak ke langit gini aje.Teman pun cakap “Kenapa tak lintas jalan ?,”.”Mak pesan,kalau nak lintas jalan tengok kereta,daripada tadi takde satu kereta pun yang lalu.Zombie daripada Kampung Pisang adelah,tengah cari otak,”kata Senah.”Dah2…sekarang nie kau pegi kedai beli kicap pastu bagi kat emak kau pastu gi kafe siber.Aku tunggu kau kat kafe siber,”kata aku dengan tonasi yang marah.”Mana kau tau mak aku suruh beli kicap.Ni mesti mak aku bagi tau.Ko ade skandal ngan mak aku eh ?.”ajuk Senah.”Kepala otak-otak kempas lah kau,dah pergi cepat,”balas aku.Aku pun terus pergi ke kafe siber lalu main permainan (Blackshot)…….

Sekian terima kasih,……..

Urmmm,kat atas tu adelah karangan yang adek Tikah tulis,
Tu lah yang Tikah nk sngtt share ngan kornag smue,
Agak2 lh kn nape lh adek Tikah tulis karangan mcm tu ek ? (pngaruh DVD,ML...),
Okelah,tht all 4 tonite,
Penat menaip semula karangan adek Tikah tu,

P/S: Sesape yang nk bwt karangan tolonglah jangan ade bnyak pngaruh atau unsur DVD atau ML mcm adek Tikah tu yek !!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Thanks For Your Time
Assalamualaikum
Hot Myspace Generators Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...